Äventyr....

Hej hej
Ja igår var jag och barnen ut på lite äventyr efter dagis. Wilma har ju tjatat ett bra tag nu att hon vill åka buss. Så efter dagis tog vi tåget in till Borlänge, på stationen här i Mockfjärd var det värsta skumma typen som först frågade hur mycket tåget kostade..ingen aning sa jag. Efter en stund säger han att han kommer från ludvika men blivit avslängd här i Mockfjärd...sen yra han om att han hade någon tjej. För att avsluta med att fråga om jag ville köpa hans telefon för 200 så han kunde ta sig hem...han tyckte det skulle vara bra att kunna åka över nyhammar oxå...då sa jag åt honom att det är bara 2 mil dit om du går över skogen...men det var han inte så sugen på om han inte kunna stanna och bada i någon tjärn...finns nog säkert någon liten bäck efter vägen sa jag och då skratta han. Wilma var jättelugn och satt och flörtade med en kille på sätet bredvid på tåget, Viktor ville inte sitta stilla...han ville ner på golvet och gå men det fick han inte. Väl inne i Borlänge gick vi till kupolen och kikade lite...köpte ett par nya tofflor, en t-shirt och kalsong till viktor med traktorer på och sen fick jag lov att köpa ett par byxor åt mig själv för jag trodde jag skulle svettas ihjäl...49 kronor för ett par hyfsat snygga piratbyxor på cubus...sen var det vidare mot bussen hem...bägge barnen helt lugna på bussen och satt still...kanske kan tacka bältena i bussen för det! Men dom verkade tycka det var roligt iaf!

Idag ska jag ut och jobba natt och imorgon när jag sovit klart ska vi hem till fam Håkman på kalas...stora killen Isac fyller 6 år idag så HIPP HIPP HURRA för honom!! Sen jobbar jag söndag natt igen...och måndag...sover tisdag, ledig onsdag och jobbar torsdag, fredag, lördag....bra med mycket jobb! =)

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ja men visst är det skönt att det vänt, och att pengarna droppar in igen... det är för jävligt när man inte vet hur det blir med dem där JÄKLA pengarna jämt!!!

VÄLKOMNA imrogon när du sovit klart =)

Kramar i mängder!

2010-05-21 @ 20:20:29
URL: http://iddeh.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0