Framtiden

Hej hopp
Ja idag har jag bestämt min framtid till hösten. Har lämnat in papper så ska börja läsa omvårdnadsprogrammet till hösten och bli undersköterska, ska jobba samtidigt och på så sätt slippa få ännu mer studieskulder. Och dessutom ligga i träning för nästa års Vasalopp. Blir bra att ha mycket att göra, plus allting annat med familj, vänner, hus och allt vad det är. Men blir nog bra i slutändan. Skönt att bli något i slutändan... Har funderat på att läsa till cns-operatör oxå men tror jag hoppar det till nästa gång jag känner för att utbilda mig...måste läsa upp lite gymnasiebetyg oxå först innan det blir aktuellt. Läser jag till undersköterska och pluggar upp mina betyg så finns ju chansen att jag pluggar vidare sen om jag orkar och har lusten kvar.

Idag har jag städat och nyst...känns lite bättre i näsan nu på kvällskvisten så det värsta förkylningen är nog över...blir bra om man blir bättre, hade tänkt börja springa lite på elljusspåret och träna upp konditionen lite...är nog säkert bra för höfterna oxå...det visar sig! Har börjat känna av högra höften när jag är ute och går men tror att med lite träning ska det ge med sig förhoppningsvis. Har väl burit för mycket på Viktor dom senaste dagarna.

Wilmas feber som hon hade helgen som gick har gått över och hon är lika pigg som vanligt. Vete katten vad den berodde på egentligen men det visar sig väl om det kanske är någonting som ligger latent eller om det bara var lite feber...kommer ihåg att den här tiden förra året så hade Wilma samma febertopp men då visade det sig 2 dagar senare att hon hade halsfluss lilla skruttan. Men peppar peppar så har hon klarat sig från detta efter det. Inte har vi haft magsjuka heller...så vi får se hur länge vi klarar oss. Men jag tror att en anledning till att dom inte är sjuka så ofta är att vi vistas ute så pass mycket som vi gör. Det sägs att frisk luft stärker immunförsvaret och det har dom nog rätt i dom som säger så...=)

Dax att kolla lite på FB och lite bloggar sen sova sängen...hundarna har redan sagt godnatt till mig, gick en långpromenad innan och kom hem strax efter halv åtta så jag tror dom klarar sig för ikväll...ska kika om dom kanske vill gå ut i ravinen bara...vet då att Rocco sover djupt i hallen, hörde hans snarkningar för en stund sen när jag kollade på Greys...och zoya har bäddat ner sig i sängen...

Kram och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0