Magkatarr mm...

Legat mest hela dagen idag med grymt ont i magen, en brännande känsla eller hur man ska förklara det och skitont gjorde det. Ringde till slut till sjukvårdsrådgivningen och pratade med dom och troligtvis är det magkatarr. Mindre roligt men det finns ju receptfria läkemedel man kan prova har jag fått höra och vetediet...vad nu det är men det är väl bara att googla.

Min kloke vän säger jag är stressad och måste lyssna på min kropp. Men jag känner mig inte stressad. Fast det är klart, att ha fullt ansvar för barnen mest hela tiden, huset som behöver städas, kläder som behöver tvättas och vikas, hundar som ska rastas och matas, skolarbete som ska göras i tid helst, jobba lite mellan varven och aldrig få koppla av helt. Det är väl inte så konstigt om kroppen blir stressad egentligen...men jag tycker jag borde känna det mer själv. Och stressen som jag nu inte känner av kommer nog bestå...även om jag så skulle gå in i väggen av det och bara sitta och skaka i ett hörn och rabbla konstiga ramsor =).

Har börjat titta lite på arbetsmiljötentan men är inte helt säker på hur den ska göras för att det ska bli bra...men det visar ju sig om den blir godkänd, fast för att bli det så räcker det nog med att det är en massa sidor så blir läraren nöjd. Psykologin tittade jag på en film idag på kunskapskanalen om brittiska mentalsjukhus. Det är ju helt sjukt dom metoder dom använt och hur dom har behandlat folk förr i tiden, och på vilka grunder man faktiskt blev inlåst där. Men många av dessa saker fanns ju även på säters mentalsjukhus.

Patrik har varit borta i princip hela dagen...först var han och barnen till mormor som fyller år idag och åt lite tårta men jag hann inte få någonting gjort direkt under den lilla stunden dom var borta. Sen drog han till Björbo och hämtade grejer, skruvat i garaget mest hela dagen samt varit till Biltema och nu har han nyss åkt iväg till insjön för hans kusin ville låna pengar. Suck...och barnen dom lyssnar inte på vad man säger åt dem överhuvudtaget så jag ger upp för idag.

Och imorgon lär det ju inte heller bli mycket gjort eftersom barnen är hemma då med, Viktor kräktes för en stund sen i köket men det såg mest ut att vara slem så han får vara hemma.

Nej, nu ska jag googla lite om vetediet....

Toodeloo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0