Nu var det länge sen....

Hej hej

Ja nu var det längesen jag skrev någon blogg men nu har hösten kommit så det kanske är dags att starta upp den igen...blir ju inte så mycket att man skriver på sommaren av någon konstig anledning...kanske anledningen kan vara sol, bad och jobb?

Livet rullar iaf på som vanligt med jobb. Började studera i augusti så nu har jag tänkt bli färdig undersköterska till våren/sommaren. Blir ju bra att få en riktig utbildning =). Har varit till Ullared också ganska nyss, blev mycket fynd och det blir definitivt en tripp till nästa år men kanske lite tidigare så det inte är lika kallt. Men definitivt inte under någon industrisemester =).

Jobbar fortfarande kvar i Leksand som timvikarie, ska in till borlänge på intervju för bemanningsenheten även där..är bra att ha något annat om det blir dåligt med jobb i leksand. Har fått så mycket extra resursnätter på slutet så jag blir alldeles matt. Det är otroligt tungt för psyket att sitta på en och samma avdelning med samma person...som knäcker en totalt. Skönast är när personen sover på nätterna men då är det andra som ligger och skriker istället..men skönt ändå för då kan man gå in till dom andra en stund och få lite variation på det hela =)

Hade utvecklingssamtal igår på  dagis...dom tycker Wilma är svår att nå ibland när dom sitter vid matbordet...tacka sjutton för det, det är ett helt annat tempo och hon blir trött framåt lunch så hon sitter och dagdrömmer lite men det kan hon få göra. Dom tyckte även att Wilma verkar vilja leka ensam och inte med dom andra barnen, lösningen skulle vara att leka in Wilma i lekarna. Men herregud om hon vill leka för sig själv så kan hon väl få göra det? Likaså så ska hon få flytta ner på skolan. Det ska bara vara 1-3 år uppe på den ordinarie förskolan...vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det...Blir nog jobbigt att lämna på 2 olika ställen på morgonen och sen vara på skolan själv en viss tid, skolan ja den ska också få flytta ner till Djurås istället. Gud vilka ideer dom har om allting!!!

Nej, ska ta och göra lite kvällsrutiner med bad eller dusch och sen läggning av barn...det var något som dom på dagis också tyckte att barnen skulle behöva lägga sig runt sju på kvällarna...lycka till, mina barn somnar inte så tidigt! Har man tur somnar dom till nio....


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ja men här ser jag ju att du skrivit allt du sa i telefonen..

Hoppas att du får en okej jobbnatt utan massa trök..

Vi hörs imorgon, Kram

2010-11-03 @ 19:33:07
URL: http://iddeh.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0