Snart i fas

Ja efter att ha legat sjuk i flera dagar och inte fått någonting vettigt gjort känns det som så gjorde jag ett ryck idag när barnen var på dagis. Har legat efter med allt som har med hemmet och göra och en massa läxor..men har iaf städat typ halva huset och tvättat en hel massa tvätt..nu återstår bara att vika alltihop oxå men det är någonting jag kan ta itu med imorgon istället!

Fixat klart 3 av 5 läxor iaf...den 4e tänkte jag börja med ikväll och skriva klart imorgon, handlar om vad som är typiskt manligt och kvinnligt..haha kan ju bli en ganska rolig uppgift att göra...får se hur mycket fördomar man egentligen har =). Den 5e uppgiften är ju hemtentan i arbetsmiljö och den har jag knappt börjat med än...men den ska vara inne om nästan två veckor så jag hinner.

Känns bra att slutföra en del kurser snart och gå vidare...det betyder att det inte står på förrän jag blir klar undersköterska. Kanske man kan få ett fast jobb oxå...det skulle underlätta en hel del...

Har varit duktig dom senaste dagarna och förhandlat med inkassobolag..fått några av dom att dra tillbaka skulder från kronofogden så nu ligger bara 14000:- kvar där men jag ska förhandla med 2 till så då kommer det sjunka ännu mer om jag har tur...ska bli så skönt att bli av med allt. Kunna leva ett normalt liv utan betalningsanmärkningar. Kunna ta lån för att köpa ny bil eller låna till något annat som är helt omöjligt idag..ser fram emot det här nu..det är dags att växa upp och ta tag i sitt liv...när jag väl börjar se ljuset i tunneln kommer det nog vara en skön känsla...funderar på att starta en blogg enbart för att se hur skulderna sjunker och hur lång tid det tar.

Nej om jag skulle fortsätta och ta tag i mina studier då...Patrik ska bada med barnen strax och sen lägger han dom efter det...Har ju en del jag ska se på tv oxå ikväll så det är väl lika bra att sätta fart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0