Utbytta traditioner...

Ja varför är det så egentligen att man byter ut traditioner som har varit i alla tider? Först alla födelsedagar, sen påsken, midsommar som vi iofs redan skapat oss vår egen tradition men nu även julen. Blir så irriterad på det hela. Det är väl en sak för oss vuxna som det kanske inte spelar någon roll om vi får träffa släkt och vänner eller tomten, få paket och titta på Kalle Anka. Men barnen dom är det ingen som tänker på. Det som vi en gång haft det ska dom inte få uppleva utan nu ska det skapas nya traditioner dvs att ingen samlas och äter mat tillsammans eller ger någon liten present till dom närmaste. Nej nu ska alla fira på sitt håll och ingen ska köpa julklappar åt någon annans barn eller barnbarn utan det ska bara handlas till ens egen familj. Det kan jag i och för sig ha lite förståelse för det kan ju bli väldigt dyrt i slutändan men det är ändå tanken som räknas.

Hade jag haft pengar nog så hade jag flugit med min familj till något varmt land och stannat där några veckor i värmen istället för att vara hemma. Men då lär jag ju först vinna på lotto eller något och det lär ju inte hända. Kanske ska börja spela på hästar istället, det kanske man vinner mer på? Har ju några på jobbet som håller på med trav så då kanske man kan få lite tips från dom vem man ska satsa på...

Börjar få jätteont i min hals...känns som när man får rethosta bara det att jag inte hostar...har hostat till någon gång bara idag men det har inte varit så det har rivit i halsen men försöker iaf vara så tyst som möjligt så man har röst kvar tills man ska jobba ikväll. Sen imorgon ska jag direkt hem och lämna barnen, rasta hundarna och sen åka till skolan. Jag måste ju vara galen som håller mig vaken men jag tror att om jag bara sover någon timme sen innan jag ska hämta barnen igen så har jag lättare att komma i säng på kvällen. Annars blir det att man sover hela dagen och sen får jättesvårt att komma i säng i tid på kvällen vilket medför att man är trött resten av dagen efteråt istället....

Ska gå och laga lite mat nu och sen förhoppningsvis kunna lägga mig en stund innan jobbet.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0